Alla inlägg den 6 maj 2013

Av whitershadeofpale - 6 maj 2013 01:02

Var på bio ikväll, allt för sällan träffar jag mina vänner men ikväll blev det bio med två fina flickor. MAMA om ni gillar skräckisar så se den!! Den blev inte komisk,den var välgjord, ungarna i den var kanonduktiga och den hade inte ett väntat slut.

Igår efter att ha stått och sålt grejer på loppis hela dagen, med god förtjänst måste jag säga, kom kärleken med en underbart bra idé. Natt på hotell! Han är bäst. Så in till stan och bo på hotell på våning 11. Middag på TajMahal, enda indiern värd namnet i Umeå. Suveränt gott!!! Det liksom knu**ade i munnen så gott! En drink i restaurangen på hotellet och så blev det kväll. Otroligt god drink, jag komponerade själv eftersom drinkmenyn var så dålig.

Det var fint. Att vara där och inte göra annat än vara med varandra. Allt är så jäkla jobbigt nu när flytten närmar sig fortare än kvickt och jag och tjejerna inte kan flytta med. Önskar det fanns nånstans att vända sig med sånt när man som skild och förlovad på nytt behöver hjälp, jag lär ju inte vara den enda mamman i sverige med delad vårdnad som vill flytta till en annan kommun!?! Hur gör man? Vad finns det för lösningar? Alternativ? Hur har andra gjort?

Well.... Jag har ridit också, men ingen sadel funkar. Alls. Så nu hittade jag en Dressyrsadel som jag provat 10 minuter verkar ok men ska prova den mer. I dresdyrsadeln satt jag i nya ridbrallor som jag fick av en kär vän i present idag!!! Så sköna! Och hela! Och inte ens förstora! Haha!

Tyvärr är dom nog för små snart gör jag tryckte kladdkaka. Skäms.
Varför är det så att när man, läs jag, känner sig ,mig, fet och stor och svälld, just då, är suget extra stort och frestelsen så lätt att falla för?!?! Jag blir bara illamående och äcklad. Jag måste gått upp 6-7kg sista tiden. Blä. Känns inte bra. Cykel, hästen och bra mat. Jag mår inte bra av att lägga på mig mer. Vill inte.


Well måste sluta med mitt aldrig sinande ordbajsande och lägga mig ridning och jobb imorgon!

Natti.

Presentation


Jag skriver om mig och de mina. Inte så unikt i sig absolut inte men jag är ju just det, unik!
Skriver om att få ADHD diagnos som vuxen, om att vara mamma, kärlek, djuren, träning tankar och funderingar. Ibland mycket ibland lite.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards