Alla inlägg den 2 maj 2013

Av whitershadeofpale - 2 maj 2013 20:12

Känner mig stor och tjock och ALLT är mensens fel. Eller nåt, skyller på den idag. Jag måste läsa på mer på bodypositive sidor, man kan inte känna sig bättre utifrån och in, det måste vara tvärtom. Annars blir man aldrig nöjd och inte är det hållbart heller. Vad gör Du för att boosta din självkänsla?

Av whitershadeofpale - 2 maj 2013 16:42

Cyklat på jobbet idag, 7km so far lär nog bli närmare 9 totalt! Jag hoppas det blir varmare snart så jag kan cykla längre, långt till och från jobbet. Jag känner mig så slö slapp och likgiltig men jag får ta mig i kragen ta tag i träningen igen och försöka komma tillbaka till mitt liv, så jag styr! Jag är less på att tröttheten styr. Förlamande degande vidrig trötthet som bara förstör. Men nu jäklar är det jag som styr igen!

Av whitershadeofpale - 2 maj 2013 08:56

Jag fyllde år i söndags och mamma, en kompis och hennes sambo samt min kärlek satt vid bordet och jag fick en present som jag gillar väldigt mycket och som jag länge velat ha av min mamma. Ett tennarmband, sånt sameslöjd ni vet. Men så börjar mor prata. Om hur extremt stora handleder jag har och hur rent ut chockad kvinnan som skulle göra armbandet blev när hon fick mitt mått och SÅ stora handleder kan ju ingen ha!! Men jodå det har minsann hennes dotter och jaaa dom ÄR så stora och hon hade jämfört med nån väninnas underarm på mitten nånstans, mamma alltså. Jag var tvungen att säga att jag vill inte höra det här mer, det känns inte bra.
Nu kan jag inte titta på mina handleder utan att se dem som elefantben. Som cankles men på armarna. Kärleken sa att han hade tänkt säga ifrån men så gjorde jag det själv.

Ens föräldrar har stor makt över en även som vuxen. Jag blir så ledsen när hon håller på så och det är inte helt sällan. Jag förstår inte varför. Vad är syftet?

Presentation


Jag skriver om mig och de mina. Inte så unikt i sig absolut inte men jag är ju just det, unik!
Skriver om att få ADHD diagnos som vuxen, om att vara mamma, kärlek, djuren, träning tankar och funderingar. Ibland mycket ibland lite.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards